torsdag, juni 07, 2007

Praktik & logistik

Just nu är det så himla intensivt. Jag låter det vara så, jag tror det kan vara bra att komma ur gängorna ibland. Jag tror till och med att jag längtade bort från mina. Så för min del får det gärna bara snurra på tills jag åker på semester och sen kommer det inte bli normalt igen förrän i augusti. Det är bara bra. Man bara tröskar på i samma gamal spår och rutiner den mesta delen av året ändå.

Det är bara småsaker jag har på agendan, vilket jag är enormt tacksam för. Det är saker som
a) vad ska jag ha på mig idag?
- Det här är en större fråga än vad man skulle kunna tro. Det är fest på jobbet idag, imorgon är det studentuppvaktning. Ska man ha ombyte med sig eller ska man köra samma kläder hela dagen? (se #b) Hemma ligger alla kläder ostrukna i en hög i vardagsrummet. Några plagg ligger dessutom inknökade i en garderob, under en massa annat.
b) Hur ska jag undvika att bli jättesvettig?
c) Hur ska jag lägga upp resandet med min remsa som jag numera tar mig fram med?
d) När ska jag hinna städa och plocka undan inför systerbesök i helgen? (Har inte nåt jättebra svar på det faktiskt.)

M.m. m.m.

Men det är sommar och det är härligt.

I går var jag på en namngivningsfest, mycket trevligt. Ett par kompisar till mig fick en dotter för snart ett år sen och nu hade de samlat släkten + mig och en kompis till för att berätta om barnets namn och bjuda på pastasallad och vin. soligt och varmt i en bostadsrättsträdgård. Lyckat!

1 Comments:

Blogger Ninne said...

Alltså, undvik stress för min skull. Jag tål kaos och stryktvättar (lämnar ett sånt hem imorgon em)
Kram!

7 juni 2007 kl. 09:56  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker