fredag, maj 04, 2012

Gråt

Jag är nog varken den första eller den sista föräldern som har gråtit vid en förskolelämning. Som jag gjorde idag. Med för lite sömn i bagaget och ett totalt psykbryt från barnet så var familjegråten ett faktum. Jag grät, Ettan grät och Tvåan stämde givetvis in i gråten han med.

Tvåan fick fly upp i en av de snälla barnskötarnas famn medan jag fick försöka lugna och trösta, förgäves. Vi har de senaste dagarna haft två jättebråk, dottern (Ettan) och jag. Någonting får hennes värld att svaja och då svajar det för mig med. Hon reagerar.

Hoppas att hon är sams med mig snart och jag längtar tills när hon kan förklara ännu bättre vad hon känner. Så att tröga mamma fattar.
Fan, det svider i mammahjärtat ibland.

Etiketter: , , , , ,

3 Comments:

Blogger Ke.Li said...

Ja herregud. Livet som förälder. Vad säger man.

4 maj 2012 kl. 20:23  
Anonymous Anonym said...

Men oj era stackare. Vad mycket tårar! Hoppas ni fick en fin kväll tillsammans. Kram

6 maj 2012 kl. 13:21  
Anonymous mikaela said...

Fint skrivet, jag kan känna igen mig det. Relationen mellan mor och dotter är speciell och ibland svår att förklara.

8 maj 2012 kl. 18:13  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker