tisdag, maj 01, 2012

Stressen

Nu har jag gått på mammaledigt, typ. Jag och Lillebror ska bara in till jobbet efter dagislämning av Storasyster imorgon och ha lite möten och städa lite.
Jag känner lite stress.
Huset är ett kaos. Oftast ganska lättfixat, men det behövs liksom lite mer. Lite rensning, lite fixande.
Vi får hit snickare för en lättare ombyggnation i veckan. Och nästa vecka. Sen behöver det göras viss ytrenovering. Sånt är kul och inte så svårt, men tar lite tid. Ehhh. Tid? Vi hinner knappt med oss själva. Sova hjälpligt, få mat på bordet och rena kläder. Så känns det just nu.
Det lutar åt att vi låtsas att vi är kapitalister och slänger pengar på problemet.
Att sluta jobba är en stor omställning. Jag har verkligen längtat, men jag är ju sån att jag behöver landa i det också.
Och se om jag kan få rum för mina goda intentioner nu, som jag föreställt mig. Tror de betyder en del för mig.

Ja ja, vi får väl se.

Etiketter: ,

1 Comments:

Blogger Lisa said...

Grattis. Hoppas din ledighet blir fin!

2 maj 2012 kl. 10:43  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker