torsdag, juni 30, 2011

Baka baka liten kaka, kanske inte?

Det är min bullvecka på jobbet. Det innebär att jag ska bjuda på fika 10.15 imorgon. Min plan har hela tiden varit att jag ska baka bullar och bjuda på. Riktigt jävla goda bullar. Bakade av mig. Inga problem. Det har varit bestämt länge och jag har vid något tillfälle utlovat "perversa mängder smör och socker är min inriktning".

Tidigt i morse (bakdagen) dk tanken upp för första gången "Äh fan jag kanske ska skita i det. Det blir för jobbigt, man kan ju faktiskt köpa färdigt." Grejen är att jag skulle kunna baka så sjukt goda bullar. Men, grejen är samtidigt att i min förort finns ett bageri som gör det där minst lika bra som jag skulle gjort. Minst.

Det är inte billigt, men så nära perverst gott man kan komma. Och det är ju bra att gynna de lokala företagen, elelr hur? Slå ett slag för förortsbageriet, folk kommer fråga "Var har du köpt det här?"

Ni kan ju gissa vart åt det lutar rätt kraftigt vid det här laget. Jag är hemma själv med Barnet ikväll dessutom. Det blir inte någon deg satt kl 20 när hon förhoppningsvis sover gott och jag har min första stund av lugn och ro.

1 Comments:

Anonymous Knasokalas said...

Annars kan jag tipsa om de här:
http://www.100gram.se/findus/kardemummabullar_st/11954

Lägg dem i en papperspåse så kommer de se helgenuina ut. Och de är goda.

30 juni 2011 kl. 13:48  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker