onsdag, april 21, 2010

Rapport från verkligheten

Jag tog med mig mitt lilla barn och åkte in till stan. Där var det folk i mängder, god lunch som var dyr. Kläderna var snygga men jag köpte inget, bara två böcker till mig själv. Och en blyertspenna. Alla blyertsennor som ligger och dräller har helt plötsligt bara försvunnit från min tillvaro. Extremt opraktiskt. Jag minns inte när jag senast köpte en blyertspenna. De liksom bara är ju där, annars.

Pratade med en kusin. Funderade på presenter. Blommiga stetoskop, finns de? Antagligen är de feruktansvärt dyra!

Hörde en sanslös historia om en medelålers man som förlorade sig i känslan och solnedgången och tog sig igenom oanade hinder. Det kostade visserligen 1 700:- i självrisk, men ett uträttat ärende är ändå bättre än ett outrättat.

- Nä mamma nu åker vi hem, sa det lilla barnet. Eller om det var tvärtom.

Mata, äta. Skratta, le, fäkta, kräkas, bajsa, bada, plaska, äta, sova. Och byta blöja.

Etiketter: , , , , ,

3 Comments:

Blogger Ninne said...

Men vad hände med frenesin på Lindex då?

21 april 2010 kl. 18:25  
Blogger Ke.Li said...

Hehe!

21 april 2010 kl. 19:00  
Blogger Tudorienne said...

Det blev inget på Lindex, jag hängde tillbaka allt. Det är jag glad för efter att ha läst ditt inlägg.

21 april 2010 kl. 20:58  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker