torsdag, februari 04, 2010

Skämt?

Nu måste jag blogga. Ni aaaaanar inte!

Vi har varit på banken och äntligen vidtagit åtgärder för att vår gemensamma ekonomi ska vara praktiskt genomförbar. Jag ska inte gå in på alla detaljer, men det är såklart inget som kan fixas i en handvändning. Hur som helst, det har beställts nya kort och idag damp de ned i brevlådan. Lite förstrött och plikskyldigt ögnar jag igenom broschyren med fakta om kortet och även den med fakta om reseförsäkringen. Och nu kommer det.

Om jag på resa spelar golf och har betalat greenfee med detta kort och slår en hole in one så står kortförteaget för utgifter för champagne för mig och medspelare och åskådare för upp till 2000 SEK.

Det kommer inte hända. Men jag är mållös.

Etiketter: ,

8 Comments:

Anonymous gullgossensmamma said...

Ja man ser ju vem som utformar dessa försäkringar...
det stod väl inget om man hittar de perfekta skorna på 75%-rea och köper de för kortet så får man 2000 kr till champagne för att fira sitt lyckade inköp....

4 februari 2010 kl. 13:35  
Blogger Kapybaran said...

det var fanimig det finaste jag hört sedan jag konfirmerades.

eller, vänta nu, jag ÄR ju inte konfirmerad....

SJUKT bra, iaf!

4 februari 2010 kl. 14:31  
Anonymous Matti said...

Hahahahaha! Vilka förmåner, du kan skatta dig lycklig.

4 februari 2010 kl. 18:52  
Anonymous Anonym said...

På mitt kort får man champagne och lite tilltugg om - håll i hatten nu - Bismarcks parad går ut. Det kallar jag bankkort.
Pa

4 februari 2010 kl. 19:38  
Blogger Ke.Li said...

WTF? Jag blir faktiskt trött!

4 februari 2010 kl. 20:32  
Blogger Kapybaran said...

det måste vara en så'n tyngd som lättat från dina axlar-
äntligen kan du slippa hålla tillbaka på golfbanan för att du inte har råd med HIO-rundan i baren se'n.

7 februari 2010 kl. 20:55  
Anonymous Anonym said...

och nu måste du ta grönt kort, köpa klubbor och spikskor samt medlemskap i Djursholms golfklubb till en nätt summa av 675 000 kronor :)

11 februari 2010 kl. 19:21  
Blogger Ninne said...

skickar vidare awarden till dig!

14 februari 2010 kl. 12:46  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker