söndag, mars 08, 2009

Söndag

Jag vaknade ungefär lika tidigt idag som igår, men det blev kaffe och te först vid halv åtta-rycket. I dag packade vi in en del av våra osannolika mängder skräp och skrot i bilen och åkte med till tippen. Ett rum i källaren som varit förråd för en ansenlig del av universums fasta materia ska nu tömmas och inredas. Tre vändor till tippen blev det. En del av vårt skräp har frusit fast i marken, men det tar vi sen. Jag måste säga att tippen är ett av mina favorit-utflyktsmål. Can't beat the feeling.

Mellan vända två och tre bestämde vi oss för att ta lunch på McD. "Här lär vi ju inte träffa nån vi känner." sa jag när vi bestämde oss för att inte ta drive through utan gå in i restaurangen skitiga som aldrig förr i jobbarkläder. "Det vet man aldrig" sa sambon och fick rätt fortare än kvickt. För det första vi såg var en gammal bekant som var där med familjen och sen såg jag en från jobbet.

Till middag blev det kladdkaka och kaffe. Konstigt, eftersom jag har bestämt att nu ska det inte tramsas med en massa onyttigheter och det ska kommas i form och yada yada.

Mitt ansikte är varmt och jag är röd om kinderna, fast solen inte har skinit.

I veckan fick vi ett fantastiskt fint brev, som jag ska svara på nån dag när jag har lite mer ork.

Etiketter: , ,

2 Comments:

Blogger Ninne said...

HAahaha!
Vilken nice söndag!

9 mars 2009 kl. 11:14  
Anonymous Anonym said...

Hej vännen!
Jag gillar soptippen jättemycket också, känns så trevligt att vara där. Massa trevliga blåklädda gubbar och gummor som rart visar en till rätta. Och känslan sen när man åker hem med tom bil och ännu bättre: kommer hem till tömd källare! Så skönt!
Kram

11 mars 2009 kl. 19:23  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker