lördag, mars 07, 2009

Lördag

Det här börjar likna ett mönster. Livsstil?

Lördag morgon och de små blå slås upp vid 06. Man ignorerar, drömmer lite till. Sen väntar man tills klockan är 06.58, bara för att kunna säga att man gick upp innan sju. Upp och kokar kaffe och te, eftersom vi har olika preferenser här i hemmet. Plockar sköna sambopoäng när jag serverar kaffe/te på sängen.

Senare packar vi in återvinning i bilen och drar iväg till simhallen, återvinner på vägen dit. Hänger på låset när kassan i simhallen öppnar klockan tio. Simmar en kilometer, bastar en aning och sen iväg vidare, till ikea!

Först lite lunch, räkmacka. (Aldrig en slump.) Sen köper vi lite grejer, bara nödvändiga sådana och kommer därifrån 700 spänn fattigare. Kunde vara mycket värre. Ringer syrran och frågar om hon ska ha nåt eftersom jag ändå är där och hon har inget ikeavaruhus i sin by. Hon ska inget ha. Sen ringer hon fem minuter senare och ska ha en grej som finns precis där jag befann mig fem minuter tidigare.


Åker hem och kollar mailen, syrran vill ha beslag från en liten butik i en förort och har mailat om det. Jag kollar var det ligger och ringer för säkerhets skull dit och frågar om varan finns inne. Det gör den, men fyra för få. Jag ringer filialbutiken som ligger i en annan förort för att fråga om de har, men de har så många kunder så de hinner inte kolla det. Vi drar dit ändå på vinst och förlust. De har tio stycken. 19 till bokas upp i butik numer ett, att hämta på måndag. Oh well.


Sen handla mat. Och inte göra ett skit mer. Bara städa ugnsluckan och kaminluckan. Senare ikväll ska vi planera upp helgerna resten av våren, typ.


Katten ligger och sover med tassen över nosen, det är också en livsstil.

Etiketter: , , , ,

1 Comments:

Blogger Ninne said...

och du frågar mig vad jag gör uppe tidigt på morgnarna...*kram*

9 mars 2009 kl. 11:15  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker