tisdag, augusti 05, 2008

Tok

Antar att vi får kalla det envishet. Jag hade bestämt mig för att cykla till jobbet. Trots oväder gick det inte att ändra det beslutet. Man kan inte vika ned sig, det går inte. Det är väl ok att bli lite blöt. Jorå.

Det blev ingen tokkörning som vanligt, utan jag hade fokus på väggrepp, mogna beslut och vuxet beteende. Och att trampa mig nedför backar. Det var inte bara regn, det var blåst också. När jag kom in till stan och mot öppet vatten måste jag nog beskriva cyklaupplevelsen som intressant. Stadshuset låg i ett regndis och vind och vatten piskade fram. Nedfallna träd på banan. Jag var inte ensam som cyklist, men nästan. Så det blir en fuktig dag, eftersom ombytet i väskan såklart också blev blött.

Nu ska jag kolla smhi, för imorgon måste det vara fint väder igen. Det ska grillas.

Etiketter: , ,

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du är envis du. Glad att du kom fram till slut, men kommer nog försöka göra mitt bästa för att avråda kommande cykelturer i ösregn.
Din S

5 augusti 2008 kl. 11:26  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker