lördag, juli 26, 2008

Sommarlivet

Å det har varit så skönt. Semster. Nu är det dessvärre snart slut med det. Men, som tur är finns saker framöver att se fram emot. Semesterslut-ångesten försvann en aning när jag äntligen fick gjort min egen GI-inspirerade müsli. Den blev god. Jag hittade ett recept här som jag modifierade lite. Ingen havre eller rågflingor, men en massa nötter. Mandel, hasselnöt, paranöt, cashew, valnöt och lite pistage. Linfrö, pumpakärnor och solrosfrön. Hackade aprikoser och katrinplommon (lite). Mycket kardemumma och lite kanel. (Hittade ingen vaniljstång i affären, men det blir nästa gång.) Detta blandas på en plåt med lite olja och vatten och så in i ugnen några minuer. Värsta lyxmüslin. Fruktansvärt god. Nästan så att man ser fram emot att gå upp varje vardagmorgon och äta lite.

Jag tror jag ska börja cykla till jobbet också. Och det ska bli skönt att inte dricka vin i stort sett varje dag. Lite hälsotänk i elfte timmen.

Igår var det prideinvigning och vi var bjudna på vip-mingel och sånt bangar man ju inte. Det hela gick av stapeln på Skansen och allsångsscenen. Babsan bor där. Hon är snygg och rosa. Många trevliga artister var kallade. Roligast var nog när Jan Johansen gjorde en Carola och ryckt upp en blomma och kastade på de här muntra damerna. Efter ett bra tag kom Sarah Dawn Finer och ställde skåpet på plats. Den damen kan sjunga. Allt annat liksom bara bleknade bort i jämförelse med henne. Hon ser fantastisk ut dessutom.

Etiketter: , ,

eXTReMe Tracker