tisdag, augusti 05, 2008

Bättre sent än ännu senare

Jag har ju blivit utmanad av new kid on the blog, här kommer det!

1) Vad åt du till frukost?
Ekologisk lätt a-fil med min hemmagjorda müsli. Och en Vitamax.

2) Lägg ut den senaste bilden du tagit på dig själv. Obs! Bara du själv får figurera på bilden.

Oh no, jag är ju hemlo. Men det finns en ny på fb.

3) Vem fick du ditt senaste sms ifrån?

Sambon, som hade bloggat.

4) Vilken färg har din dator? Alltså skalet...

Svart. Så länge det nu varar...

5) När var du arg senast?

Det kommer jag inte ens ihåg. Jag blir rätt sällan arg, mer irriterad med varierande intensitet.

6) Ditt bästa minne från skoltiden?

Kompisarna. Plus en del lite småmysiga minnen, men tyvärr är min skoltid inte nåt jag generellt har ljusa minnen av så här efteråt.

7) Ditt sämsta minne från skoltiden?

Störda barn och inkompetenta lärare.

8) Yoga eller löpning?

Löpning, även om det är väldigt sällan just nu.

9) Spaghetti Bolognese eller Oxfilé Provencale?

Spaghetti, min svågers. Minns den från deras bröllopsmiddag. Men det är ju att välja på två väldigt bra.

10) Vilka tidningar läser du regelbundet?

Fokus. Dagstidningarna mest på nätet tyvärr. Kvällstidnigarnas helgbilagor som handlar om att grilla, inreda, laga mat och andra supersvenniga grejer.

11) Favoritkaraktär i deckare? Böcker, teve eller film...your choice.

Hm. Jag har inte läst deckare på länge, så jag kan inte drämma till med nåt.

12) Teveprogram du aldrig missar? Och om du gör det så ser du till att spela in eller kollar reprisen.

House. Big Love. Medium.

13) Vem är du avundsjuk på? Eller vilka.

Just nu är jag avundsjuk på alla som har semester.

14) Din bästa revansch?

Det är definitivt när jag gjorde klart min c-uppsats, fick VG och tog ut min examen. Fem år senare, utan handledarhjälp.

15) Din bästa chef ever respektive din sämsta?

Jag har nog inte haft nån skräckchef. (Jag har förträngt hur det var på mitt förrförra jobb, det var heaven and hell.) En mycket bra chef hade jag på mitt förra jobb.

16) Mat som du aldrig någonsin kommer att äta? Orsak?

Blå- och grönmögelost. För då kräks jag. Är heller inte sugen på inälvor, testiklar, hjärna och diverse friterade insekter.

17) Offentlig person som du skulle vilja ta dig ett snack med?

Svårt, det är många man skulle vilja ge lite tips och råd eller bara kolla läget med. Jag säger Kronprinsessan. Det skulle vara roligt för mig.

18) Kaffe eller te?

Te.

19) Hur ofta är du på IKEA?

Det blir nog någon gång i kvartalet, i alla fall fram tills nyss när jag bodde inom promenadavstånd mer eller mindre.

20) Om du hade fem miljoner över, vad skulle du då köpa? Och du var tvungen att köpa något annars skulle de försvinna ...

Det är ju hur lätt som helst. Ett nytt kök, dator och en massa teknikprylar, förmodligen en bil och ett sommarställe.
eXTReMe Tracker