onsdag, juli 23, 2008

Harmoni

Ja, faktiskt. På måndagen var vi på ikea och rekade. Vi hade tänkt handla, men stötte på patrull i form av att vi inte kunde få reda på var våra varor fanns m.m. Att bestämma sig för vad man ska ha och åka hem och sova på saken är en god idé. Nästa dag hade vi bokat skåpbil och ringt och försäkrat oss om att det vi ville ha verkligen fanns på vårt ikea-varuhus, sen brände vi in och bara plockade med oss det och sen hem och lastade ur och monterade. En svåger kom förbi och hjälpte till, supersnällt! Allt gick att få ihop så himla smidigt! Två byråer, en sängstomme och en hylla med utdrags-skåp att ha bakom sängen. Hur coolt som helst tycker jag.

Just det, vi åkte via min lägenhet också och plockade med oss skrivbord och dator och lite småkrafs. Så nu bor jag och min dator ihop igen, vilket känns fantastiskt!

Idag har vi varit två välbehövliga vändor på tippen. Bara ikea-emaballaget var en halv last, minst. Är galet tacksam att vi inte valde hemkörning för mer än halva av vad lastbilshyran kostade, för att sedan få dras med alla dessa lådor och plastomslag hemma.

Sista semseterveckan, nu ska jag en snabb sväng ut i solen!

Etiketter: , , , , ,

1 Comments:

Blogger Ke.Li said...

Allt som du längtat efter!
Kram

23 juli 2008 kl. 22:37  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker