onsdag, augusti 06, 2008

Carrie Bradshaw är ingen bra kompis

Hemma kollar vi just nu igenom den härliga serien Sex and the city. Jag gillar verkligen den. Men just nu håller jag på att reta ihjäl mig på Carrie Bradsahw. Jag är inte alls intresserad av mode-aspekterna av serien, det är relationerna som är det intressanta för mig. (Visst, lite glitter och glam funkar för mig med. Men seriöst, oftast ser mänskan inte klok ut.)

Carrie är en otroligt självupptagen person. Och tillsammans med sina pojkvänner är hon otroligt osjälvständig. Det är riktigt jobbigt att se. Den hon beter sig sämst mot genom serien är Miranda. Hade jag varit Miranda hade jag och Carrie inte varit vänner längre. Hon har helt enkelt inte det som krävs.

Once more for the english speaking seats in the back: Carrie Bradshaw is not a good friend, in fact she is a self centered immature moron of a friend.

Etiketter:

3 Comments:

Blogger Anna said...

Jag håller med!!!!!

Och kläderna är oftast fåniga. Så det så.

7 augusti 2008 kl. 08:28  
Blogger En Lisa... said...

Jag gillar mycket av kläderna, tycker att "fånigt" är bra när det kommer till kläder ;) men i övrigt håller jag helt med.
Carrie är ett självupptaget litet våp. Och allt detta j-la ältande... Så osjälvständigt!

8 augusti 2008 kl. 04:11  
Blogger Bondhustrun said...

Carrie är dryg ibland, men nu när jag ser om serien för andra gången tycker jag att MIRANDA är ett gnälligt as som bara är neggo och sarkastisk minst en gång per avsnitt, och ALLTID på samma sätt, cyniker som hon är. Det tyckte jag dock inte tidigare, då tyckte jag att Miranda var mest sympatisk... Konstigt!

8 augusti 2008 kl. 20:21  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker