torsdag, januari 24, 2008

GI - är det nån som fattar?

Jag vet inte om jag fattar det här med GI som är så himla populärt. Det ska ju vara så bra. Det är möjligt, men jag är inte säker.

Vad är ett bra mellanmål? Nu till exempel. Jag är lite hungrig (har fortfarande inte hämtat kaffe förresten), vad är bäst. Ska jag ta en apelsin? Eller en knäckmacka? Enligt vad jag vet om GI är ingetdera nåt jättebra alternativ.

Keso med kanel och lite cashewnötter eller? Nej, det ska jag spara till imorgon. Och nu blir jag så här - vad fan är det för fel på en apelsin? Så jävla illa kan det väl inte va? Eller lite knäckebröd! Och så börjar jag svära också. Inte för att det är några kolhydrater i svordomar, men nånstans har det ju gått överstyr.

Äh. Nu ringer jag farmor, för jag vill höra om hon har brett mackor till mamma och pappa som hon sen slängde in genom tågfönstret när deras nattåg passerade hennes stad. De har färdats genom hela Sverige, mer eller mindre, med tåg. Så ballt tycker jag.

3 Comments:

Blogger Ke.Li said...

Ok, GI. Jag har ju aldrig själv testat med har vänner/bekanta som gillar metoden. Jag kan det bara på hörsägen.
INGET VITT: vitt mjöl, socker, pasta, ris, potatis. Inte ens fullkorn i alla fall inte i början.
INGEN ALKOHOL i alla fall inte i början.
Håll igen på mjöklprodukter.
En måltid består helst av en bit kött och en sallad. Nötter är ok. Brieostar är ok, men inte kexet till. Det är egentligen inte så krångligt om man väljer att köra GI-light.
Till frukost tex kokt ägg, tomat, bacon. Ingen gröt, fil eller macka. Håll igen på frukter i början. Det innehåller endel fruktsocker. Mellanmål: nötter (givetvis inga saltade saker) breiost, gönsaker, mörk choklad.
Känner du att mackan är ett måste köper du sånt bröd du måste tugga i 7 år, grovt så in i hel...
Lycka till!

24 januari 2008 kl. 17:05  
Blogger Tudorienne said...

Varken knäckebröd eller frukt är bra alltså .. toppen.

24 januari 2008 kl. 20:00  
Blogger Ke.Li said...

Inte till en början i alla fall. Frukt innehåller mycket socker. Det handlar om att detoxa kroppen i 2 veckor. Knäckebröd är mjöl, salt och vatten - inte bra!

24 januari 2008 kl. 20:54  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker