måndag, januari 07, 2008

Apropå favoriter

Jag kommenterade på Mia Skäringers blogg (cudos cudos) angående dansk film osv. Jag gillar det danska jag. Några av de tv-serier jag gillat mest är danska. Ove Sprogøe, alias doktor Hansen, är en av mina favoriter. Nu råkade jag trilla över information om honom (ok jag imdb:ade honom). Han och hans fru dog med mindre än en månads mellanrum. Sånt tycker jag är helt fantastiskt. Snacka om synkonicitet (heter det så?). Kosmisk planering.

Han hade ingen tv. Han såg inte sina egna filmer. Han bodde bredvid en flygplats.

Världen blir inte tråkig när det finns såna rara, speciella fina människor. Som blir riktigt gamla och som kan tänka själv. Jag blir glad av dem.

Etiketter:

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

hej,

jag kom på när syster sätt vid datorn hemma att man kan lägga in bloggarna som RSS på sin startsida. Detta gör att jag snabbt och lätt kan se om ni skrivit något nytt och isf läsa era inlägg. Tänkte du skulle uppskatta att veta det. (Kände mig lite utanför faktsikt.) packar åker imorrn FM, ajg lägger över bilderna när jag kommit hem. Cheers/kalle

7 januari 2008 kl. 16:25  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker