lördag, januari 05, 2008

Hemtraktshistorik

Halv helg hos farmor. Brorsan drog med mig på Arn igår, det var kul! En helt och hållet okej film. Riktigt intressant måste jag säga. Den har ju den stora fördelen att den utspelar sig i mina hemtrakter och där är det jädrarimig vackert. Där finns det slätter som man kan rida omrking och småkriga lite på. Lummiga backar och trevliga kloster.

Hjältemodiga män har uppenbarligen levat där. Och livliga jäntor. Det gör det nog förresten än idag, i alla fall när det gäller tjejerna, som det ju heter idag.

Min släkt härstammar faktiskt till stor del från denna del av landet och jag är faktiskt av Arn-släkt på mödernet. Det kändes bra igår kan jag säga.

Nu är jag hemma hos mig själv igen. Släpade hem halva julpackningen som jag glömt.

Nu - ett bubbelbad kanske?
eXTReMe Tracker