torsdag, januari 03, 2008

*zzz*

Hoppla hej, tjo och tjim. Näe.

Jag har haft riktigt svårt att hålla mig vaken idag. Livades upp lite av en hiskelig historia som en bekant delade med sig av här - hon skulle ta sig ett "dagen efter-piller" och inhandlade en föpackning för dyra pengar på Apoteket. När hon kom tillbaka visde det sig att asken var tom. TOM! Nån jävel hade snattat innehållet. Vad skulle hon göra? Mer pengar hade hon knappt och kvittot hade hon slängt.

Som den förståndiga människa kunde jag komma med ett antal tips fast det var försent. "Släng aldrig kvittot" var ett av dem. He he.

Men jag fick ett sms senare, det hade löst sig. Hon hade fiskat upp kvittot ur papperskogen på perrongen där hon slängt det. Slutet gott allting gott.

Nu ska jag tänka ut nåt handlingskraftigt som jag kan ta mig för innan jag glider hem härifrån, många många minuter innan arbetsdagens slut. Flex, you gotta love it.
eXTReMe Tracker