lördag, december 08, 2007

Nu ska ni få höra

I fredags. Hurtig som få ringde jag min nya running buddy. Jorå, hon var på. Ut bara! I regn och blåst och ett väder som var så grått, så grått sprang vi och det gick fint. En joggingtur som var lika mycket en väldigt sval simtur.

Sen, på bolaget. Jag hör i mitt inre Helen Sjöholm-melodin "Du måste finnas" med det där lite dramatiska (läs gnälliga) anslaget. Blossa 07 - var är du? I Skärholmen.

Fan vad god den är!

Så vad gör jag en lördag? Efter att ha handlat julklappar i förorten så det stod härliga till sitter jag och läser i en konstbok. Och smuttar på min glögg. Det här är ett intellketuellt hem. Och så har jag hittat Pågens julkalender på nätet. Vilket fynd! Helt i min smak, för bra för att vara sann. En käck julkalender där man får veta nåt vettigt som man inte visste innan. (Och förska ta er igenom lucka fem utan att fälla en tår!)

Jag ska också nämna att jag trodde att "min" ica var drabbad av det otäcka köttmoraliska förfallet, så jag kände mig nödgad att höra av mig och framföra min besvikelse. Jag blev uppringd senare samma dag av butikschefen som förklarade att det inte var "min" ica det handlade om och att tog avstånd från snuskandet och att han litade på sin personal. Jag är väldigt nöjd med det. Och med Ica kvantum Kungens kurva.

Etiketter: ,

eXTReMe Tracker