torsdag, december 06, 2007

Morfar hade ingen e-postadress

Jag har helt klart kommit in i mitt "nu är det väl snart jul"-mode. Jag längtar efter julen och man kan säga att den har börjat för mig redan nu. De senaste åren har jag funderat mycket på hur det var förr. Julen för ihop en med ens förfäder, läste jag i dag någonstans och det är precis så jag känner nu. Jag tänker på min morfar, som inte finns mer. Och så tänker jag på att mormor finns ju inte heller, så jag kan inte fråga henne hur de firade och vad de tänkte och tyckte om jul.

Farfar finns inte heller för den delen. Ingen av dem hade en mailadress. Men de drack glögg, och hade kul. Det är jag säker på.

Jag ramlade över det här filmklippet. Förr var det precis som nu, för er som orkar titta. Jag är en sucker för sånt. Det här handlar ju också om stan jag bor i.

Favoriten är annars Ria Wägner. They don't make ladies like her anymore.



eXTReMe Tracker