torsdag, november 29, 2007

Julen - da shit

Klart vi inte hatar dig Tingeling!

Jag njuter av julen. Jag har inga barn. Jag tycker julen är lika mycket till för mig. Jag vill ha paket och jag vill ge paket. För mig är det inget hysteriskt. Det är jättekul att köpa till syskonbarnen, till de vuxna blir det något ganska enkelt (för ca 100-150:-), plus att jag sätter in en femhundring till nåt välgörande ändamål, det brukar uppskattas.

Jag älskar avkopplingen, myset. Maten, stämningen (som varierar i intensitet från år till år, men sånt är livet). Jag har turen att ha en familj som jag gillar att umgås med och vi firar tillsammans. (Ett stort plus tycker jag är att det innebär att jag får åka bort och byta miljö lite.)

Vi kör på det traditionella julfriandet (gran, julbord, glögg, klappar och Kalle A), men jag tror ingen känner att det är tillkämpat eller hysteriskt, vi bara gillar det.

Jag tror att man måste ta tag i sin jul och göra det till vad man vill ha själv. Jag unnar alla människor en jul de ser fram emot och jag tror man behöver det. Det blir vad man gör det till.

Superviktiga ingredienser för mig förutom att få träffa hela familjen (mina syskon råkar vara mina allra bästa vänner): julmorgonsfika, en promenad, julbord, glögg & godis, gran, julklappar, Karl-Bertil Jonssons jul, slänga ett getöga på Kalle Anka, kvällsmackan när halva julbordet kommer fram igen.

Jag längtar.

Etiketter:

1 Comments:

Blogger Ke.Li said...

Vi ses!
Kram!

29 november 2007 kl. 22:49  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker