tisdag, maj 29, 2007

Trött i benen

Min kropp var rätt trött imorse, det ska sägas. Jag kan kanske inte köra så här hårt varje dag, utan får ta tunnelbanan in nån gång i veckan. Det verkar väl vettigt. Åka hem är jobbigare än att åka till jobbet. Vid Mälarhöjden går det såååå sakta känns det som. Uppför uppför. Men det ger väl karatär. Det känns bra i alla fall.

I dag tog det bara 42 minuter! Och då åkte jag ändå bort mig lite i början, hamnade rätt fel i ett industriområde. Jag lär mig nu i början, ska nog ta en annan väg hem idag än igår. Rödljusen vid stora korsningar är enormt frustrerande.

Jag är ärligt talat rätt trött nu med. Jag vill helt enkelt åka hem! Lägga mig i soffan och kolla Supernanny, L word och sen House! Vilken kväll! Ja det blir nog bra. (Godis? Nej vet du vad.)

Igår hände en helt sjuk grej på mitt gamla jobb. Det kom en yxman och slog en tjej så att hon fick åka till sjukhus. De fick ha krismöte på en nattklubb senare på dagen för att så många hade blivit upprörda. Ett statsråd hade ringt upp coh frågat hur de mådde. Ja det var fullt pådrag. (Jag lunchade med en av dem i dag.)

Kameran måste lämnas in på tvätt. Suck. Det är på ett ställe ute i Bromma. Måste alltså åka dit efter jobbet någon dag. Åt helt fel håll ligger det också. Seeeegt.

Det här med att cykla och inte ha SL-kort, det kräver en del planering. Jag är bra på att planera, men det kan vara så att det blir lite påfrestande också, att inte bara kunna sticka iväg och göra något särskilt. Vi får se hur det går.

En annan orsak till att jag är trött är att jag ligger vaken på kvällarna och tänker. Jag vet att jag bland annat tänker på sånt som jag ska skriva i bloggen. Men vart tar det vägen?

2 Comments:

Blogger Ninne said...

Alltså hur kan man bo där du bor och inte ha SL-kort? Tänk om!

29 maj 2007 kl. 17:05  
Blogger Tudorienne said...

Ja men det är ju det att det ska cyklas till jobbet. Då blir det onödigt. Jag ska köra med remsa när jag behöver ta tuben.

29 maj 2007 kl. 19:45  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker