onsdag, juni 13, 2007

Jaha det var det & Matador

Prov klart, har ingen aning om hur det gick. Bra, förhoppningsvis. Det har trots allt varit rätt kul att lära sig mer om EU, nu känns det som att jag har lite, lite koll på läget när det gäller EU och jag tycker att det är viktgit att ha det. Det finns så fantastiskt många internationella organsiationer, för allt möjligt. Allt från övertstatliga-, mellanstatliga och NGO(Non Governmental Organsitation)-samarbeten. Massor. På alla tänkbara områden. Ändå räcker det inte till för att alla ska dra åt samma håll och känna varandra bra nog för att inte göra varandra illa över landgränserna. Det behövs mer, helt klart.

Jag fikade med en gammal kompis efter jobbet här om dagen. Hon reser väldigt mycket och långt med sin famljen och tycker bäst om Asien. Men nu har de varit där en del. "Vart ska man åka mer?" undrade hon. "Planeten är ju inte så stor." En känsla av att "är det här allt?" kanske börjar infinna sig.

För mig kommer den här planeten vara nog stor, spännande, fascinerande och fantastisk i århundraden, förmodligen årtusenden framöver. Jag älskar den, den är väldigt fin.

I dag cyklar jag inte, det är skönt.

Min absoluta favorit tv-serie har blivit musikal. Jag visste om det, men hade inte brytt mig så mycket efter som musikal = tråkigt. Men här om dagen när jag hörde om det på radio höll jag på att hoppa ur skinnet av uppspelthet. Jag vill så himla gärna gå på detta. Kanske kan jag det, men jag får ju åka själv, tror inte jag har någon att åka med. Det är nästan utsålt, men det finns biljetter nästa vår.
eXTReMe Tracker