tisdag, maj 08, 2007

Mystik

Nu har det hänt igen. Någon har satt över pengar till mig, tre hundra kronor, och jag vet inte vad det rör sig om. Det är så konstigt. Har jag missat nåt? Åh, det är jobbigt när det händer! Svårt att släppa. Ja ja, det kanske visar sig.

Annars rullar det på. Den här veckan är rätt inrutad, för att inte tala om nästa. Men det är ingen fara, mest kul grejer.

Har börjat på en ny bok, "Den amerikanska flickan". Den är inte speciellt bra än, men jag har bara läst några sidor. Jag ska nog sätta upp en boklista här vid tillfälle, över de böcker jag läser under mitt bokläsar-år.

Annars undrar jag väldigt mycket över min framtid och allt jag hoppas att jag ska få uppleva. Det sägs ju att allt som finns, finns här och nu, att allt man behöver finns inom en osv. Det gäller bara att få syn på det. Att allt beror på hur man väljer att se en situation. Jag tror jag börjar grina, för jag fattar inte. Jag ser inte.

Jag fattar att man inte behöver hitta fram till något, för att det är här. Men hur? Hur ska jag kunna? Jag har ingen aning. Det gör mig ledsen faktiskt.

Etiketter:

3 Comments:

Blogger Ninne said...

inte för att jag kan förklara mystiken dårå. Jag hinner inte ens tänka på den tyvärr. Men det lät ju fint. Men du, tänker inte du lite för mycket?

Och appropå 300 spänn, weeyy! På mitt konto brukar det vara tvärtom - vad tusan har de pengarna dragits för? Annars kan du göra som Phoebe, ge bort dem till en gatumusikant.

8 maj 2007 kl. 09:45  
Anonymous Anonym said...

Mysteriet med pengarna har löst sig. Det var lilla mor, jag hade det på känn.

8 maj 2007 kl. 10:03  
Blogger Tudorienne said...

Ja det där var alltså jag själv som kommenterade, fast det ser ut som anonym.

8 maj 2007 kl. 10:27  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker