torsdag, april 26, 2007

Loser

I dag är jag skitledsen. Det beror på något, det har med mitt liv att göra kan jag säga för att vara lite generell. Lite specifikt med mitt arbetsliv. Jag känner mig som en sån loser. Försöker resonera så att jag ska komma på att jag inte är det egentligen, men det funkar inte riktigt. Känner mig maktlös. Önskar att det fanns något som kunde få mig på andra tankar och som fick mig att tro att det kommer ordna sig. Jag ska på föreläsning senare med Mia Törnblom, hon som har skrivit "Självkänsla nu". Det är ju en händelse som ser ut som en tanke. Men jag tvivlar på att det finns något som biter på mig i dag. Jag vill inte ha självkänsla nu, jag vill ha en lösning.

Mina fötter är för varma, jag kan inte tänka.

Jag tar av mig skorna. Jag kan inte låta bli att tänka att Mia Törnblom och hennes budskap och allt annat i hjälp till självhjälps-kvarteret brukar locka de som nånstans ändå är losers. Jag vill inte vara en av dem. Men vad ser man - det är jag ju. Hur kunde det bli så fel?
eXTReMe Tracker