måndag, december 11, 2006

It goes on and on

Som man har märkt går jag runt och är ett lallande julfreak nuförtiden och bara städar och räknar ned. Så även i helgen. Men det är ju bara så, jag kontaterar det gång på gång - det finns inget som ger en sån inre tillfredsställelse som att ha ett renstädat och undanplockat hem. Ja alltså inte undanplockat, ett hem där det är ordning och reda. Man mår bra av det.

Jag har klarat av att det är måndag morgon väldigt bra, trygg i förvissnignen att det när som helt kommer visa sig att det redan är fredag eftermiddag. Det är då min födelsedag dessutom. Jag har två paket och ett kuvert att öppna då. Spännande. Det ena paketet vet jag redan vad det är i, för jag fick köpa det själv. Det var farmor som gav mig pengar och skickade iväg mig till Gina tricot där hon hade sett en så trevlig grå cardigan. Jag hittade inte den (nämen!) men däremot en liten svart blus med dödskallar i glitter. Supernice.

Nu sitter jag här och önskar mig snö till jul. Snälla snälla! Lite snö, tack!

Det är ballt att Fuglesang är i rymden. Det är både viktigt och intressant och såklart spännande. Men idag läste jag nåt läskigt. Det är redan en person uppe på rymdstationen. En kille som har varit där ett halvår. Nu är det en tjej som ska lösa av honom. Vilka galningar!
eXTReMe Tracker