måndag, november 27, 2006

Jeez ...

I helgen inledde jag julstädningen. Badrummet blev genomskrubbat så det glänser. Och så städade jag bakom spisen. Där var läget inte alls så farligt med tanke på att det var andra gången på sju år. Och nu är det ju alldeles fantastiskt fint.

I lördags var det skitväder men igår var det fint så jag tog en promenad, som jag kombinerade med att handla. Det har blivit en del inköp i helgen, det kom ju pengar i fredags. Pengar som ska räcka till jul, så det krävs kloka beslut och jag fattade en mängd sådana i helgen! :-D

Det blev nya tränignsbyxor och en ny träningströja, det var rea och värt varenda spänn. Jag gjorde fyra matlådor igår också, så himla duktigt. Har inte gjort min fotouppgift till kursen och inte svarat på några läsarfrågor som jag lovat, men det ska jag göra idag.

Det blev ett stor missöde tidmässigt i går. Jag steg upp tjugo över tolv igår och det var lögn att kunna somnapå kvällen. Jag låg vaken säkert fyra timmar och sov kanske 2,5 riktigt. Helt värdelöst! Nu sitter jag här på jobbet och är helt slut såklart.

I lördags kväll var jag ute på stan. Det hade kunnat vara kul, men ingen var riktigt i form. Det var jag, en tjejkompis, en tjejkompis till henne och dennas killkompis. Vissa var riktigt ur form kan jag säga. Kompisens kompis snedtände rejält på något jag sade, jag hade fel tonfall och jag tror att temat i det jag sade också var fel. Jag blev helt nedtryckt i skorna och bad om ursäkt, men det hjälpte inte ett dugg. Men hon gick sen. Jag blev rejält överraskad av detta, men tycker ändå att det är bäst att ligga lågt och ursäkta sig till en början. Men det där kommer hon inte undan med en gång till, var så säkra. No way.

A. hörde av sig på natten och ville ses. Jag kände inte för det, eller gjorde jag det? Svårt att säga, det hade såklart varit kul. Men det var inte läge i alla fall, jag kände mig rätt trist.

Jag har dessutom tvättat, strukit all tvätt och pratat med min gamla kompis C i Skåne. Jag har också hunnit slappa, men det hinner jag ju alltid.


I natt har jag av någon anledning bara sovit två timmar. Så i dag är jag väldigt trött. När jag skulle gå en tur på stan på lunchen blev jag haffad av en volontär i Greenpeace. Eftersom jag är så trött har jag noll motståndskraft så nu är jag medlem där. Greenpeacekillen hade ett helt italienskt namn, men han pratade norrländska. Jag påpekade det men han hade ingen förklaring till det. Han påstod sig bryta på italienska dessutom. Ja alla dessa mysterier ...
eXTReMe Tracker