onsdag, december 06, 2006

Orka

Nu har jag helt plöstligt massor att göra på jobbet, bra.

Jag tänkte träna efter jobbet och sen åka ut till Kista för att köpa en tallrik, av en typ som jag samlar lite på och som (givetvis) har utgått ur sortimentet. De har fyra kvar i Kista och jag har presentkort till en. Jag täntke försöka deala till mig två till för ett bra pris. Sånt funkar bättre än vad man skulle kunna tro. Och jag kan vara helt skamlös ibland. Vi får väl se hur det går.

Men var får jag denna energi ifrån?

Nu snackar de på radion om eventuellt liv i rymden (förutom oss då). Det verkar som att det är det astronauterna faktiskt går och funderar på. Jag trodde det var mest Hollywood som ägnade sig åt det. Men, varför inte? Rent statistiskt sett borde det finnas andra varelser, i och med att universum är oändligt. Jag tycker i och för sig att det säger sig självt att förutsättningarna för att kartlägga något som är oändligt inte låter sig göras, men vad vet jag?

Orka betyder kraft på isländska, detta underbara språk.
eXTReMe Tracker