torsdag, november 23, 2006

Rise and shine

Jag sitter här på jobbet och skyller mig själv. Jag lade mig vid midnatt (vilket är två timmar för sent för mig) efter fyra glas vin. Det var mingel med förrförra jobbet och det var trevligt. Bland annat återsåg jag en bekant från Sri Lanka som jag mötte i mitt dåvarande yrke och smo nu är i Sverige igen. Jättekul att se henne igen.

Och så bondade jag lite med min dåvarande chef. På den tiden rök vi ihop regelbundet, men gillar varann mycket konstaterade vi. Ja verkligen, det är en fin människa. Och nästa vecka ska vi äta lunch.

Det är mycket som är trevligt just nu. Att det snart är jul till exempel. Men det strömmar harmoni mot mig från alla möjliga håll. Jag bläddrar igenom en dagstidning och vid de totalt ovidkommande tips- och travsidorna fylls jag av en känsla av trivsel och trygghet. Vet inte varför, men det kanske påminner om när jag var liten och pappa spelade på hästar. Det gör han i och för sig fortfarande. Jag vet inte, det ger mig någon slags trygghetskänsla att det finns okomplicerade "världar" i världen där saker är som vanligt och vad som än händer så kommer folk fortsätta ägna sig åt det där. Tips och trav, bland mycket annat. Vet inte om jag kan förklara känslan, den är rätt diffus, men det känns bra i alla fall.

Julbordsannonserna är ett annat exempel. Nu är det snart jul igen och folk kommer gå ut med sina arbetskamrater och äta mat och ha trevligt. Och alla töntiga tomte-annonser i tidningar. Mys! Trivsel!
eXTReMe Tracker