söndag, januari 21, 2018

Prepping

Har jag några läsare kvar?
I så fall, hur tänker ni om det här med prepping? Som ni vet är jag lite intresserad av detta och fick till och med en bok i julklapp. Som jag snart ska ta och läsa ordentligt.


Vi bor ju i hus och har därmed lite möjlighet att sätta av lite utrymme för grejer, som jag tycker att prepping till ganska stor del handlar om. Men hur gör man i lägenhet? Det här med vatten tycker jag är en svår nöt att knäcka. Nu har ju rekommendationerna gått från att man ska klara sig i 72 timmar till en hel vecka. För oss innebär det att vi ska ha 105 liter vatten för nödlägen. Det är mycket! Och det är bara till mat och dricka (och disk?), inte hygien och tvätt.
Hur gör ni med detta? Jag har 6 liter vatten infruset i vår extrafrys. Och 30-40 liter stående i dunkar i källaren som jag försöker komma ihåg att skifta en gång i halvåret. Så jag är halvvägs. Jag får ju bara hoppas stenhårt på att någon är hemma när strömmen går så att vi hinner fylla upp badkaret.

Konservförrådet är just nu sådär. Men ris, pasta och havregrynsgröt kan man väl leva på en vecka.

Vi var några stycken som snackade på Facebook om att ses och prata om det, jag kanske skulle ta upp den tråden.

Etiketter: , ,

eXTReMe Tracker