lördag, november 09, 2013

Hobby

Jag har en hobby, har jag tjatat om det?
(Spelar ju sällan någon roll om jag redan har.)

Jag gör fotoböcker. I love it! En av de bästa grejerna med denna hobby är att den går finfint att kombinera med vardagsliv och föräldraskap, det så kallade ekkorhjulet. Man har allt i datorn och kan ägna sig åt det i fem minuter eller en timme, hur mycket tid man nu har just den dagen.

Det började med att mamma fixade fotoalbum åt oss barn, vi är fyra syskon. Hela våra liv finns med, ända från början. Då går det liksom inte att sluta. Jag tror faktiskt vi alla fyra har fortsatt på detta spår i någon form. Det sociala arvet.

Mina barn har ännu inte fått sina böcker, men det kommer. Jag håller just nu på med familjens bok för 2012.

Förut var det alltså fotoalbum som gällde, framkalla och klistra in. Det funkar ju inte nu. När jag var singel packade jag en resväska med bilder, album, klister och pennor och tog de två första dagarna på semestern och satte mig på landet och fixade. Så blev det gjort då, nu funkar det bättre med fem minuter om dagen.

Etiketter: , , ,

2 Comments:

Anonymous Anelan said...

Åh, fotoböcker; så himla roligt! Ett av mina stora dåliga samveten förvisso men ack så kul. Har du några bra tips till någon som vill göra fler och bättre fotoböcker men som (upplever sig) inte riktigt har den tiden som behövs. Just nu håller jag på med april 2013 och 2012 är inte ens påbörjad..

15 november 2013 kl. 18:32  
Blogger Tudorienne said...

Tja, jag gillar ifolors bokprogram. Jag vet att det finns ganska automatiska program, säkert hos ifolor också, men jag sitter och pillar och gör allt manuellt.

16 november 2013 kl. 08:46  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker