onsdag, mars 23, 2011

Ikväll

Jag är gräsänka ikväll, S är ute med jobbet. Jag har myst med barnet i köket och äntligen kände hon för att sova för någon timme sen. Det borde jag med nu, men jag är ledig imorgon så det är ingen panik.

Jag dricker te och funderar lite på livet som vanligt. Hur bra allt kan bli. Och hur bra jag hoppas att saker kommer att förbli.

Jag är glad att jag har en blogg, fast det är sällan jag använder den. Men jag läser massor med bloggar varje dag. Det är väl så att andra har mer att säga än jag just nu.

Om vår omvärld finns det ju en hel del att säga. Sverige ska inte exportera vapen till länder i krig heter det. Och nu är det på förslag att vi inte heller ska exportera till diktaturer. Men vem ska vi exportera till då? Vapensamlare? I demokratier går det åt så mycket färre vapen, det är ingen bra affärsidé tycker jag.

Och kärnkraft, vad är det för skit? Jag vet att vi lever gott på den och att fossila bränslen är Döden för planeten. Men ursäkta mig, jag vill faktiskt inte ha pest eller kolera att välja på. Jag vill ha nåt bättre, because I'm worth it och det är faktiskt 2011. Lite högre krav än så här kan man ställa tycker jag.

Tekniken finns, säger de som vet. Det behöver bara byggas ut, en förnybar energi som inte smutsar ned eller är farlig. Hit med det då! Jag tycker det är makthavarnas skyldighet att fixa det faktiskt.

Folk ryar om en anti-gay-app för iphone. Ja Satan har tydligen också en mobil.

Satte in en hundring till Cancerfonden, för det är en sån dag idag.

Om jag får bestämma så skulle Sverige inte tillverka vapen alls utan mer nyttiga smarta saker som inte dödar. Och svenska politiker skulle se till att vi gick i täten för att bygga ut en smart och ren energikälla och lägger ned kärnkraft eftersom vi trots allt inte är dumma i huvudet.
Forskningen om cancer skulle gå framåt så att allt sånt bara löste sig.
Och alla anti-gay-idioter skulle skaffa sig nåt annat att bry sina pappskallar med.

Ska vi säga så då? Bra.

Etiketter: ,

6 Comments:

Blogger Lisa said...

<3

23 mars 2011 kl. 22:39  
Anonymous Anonym said...

Amen. Eller nåt.

24 mars 2011 kl. 11:09  
Anonymous Anonym said...

Heja dig!

Jag stödjer dig till 100%

KRAMAR

24 mars 2011 kl. 13:22  
Anonymous Ninne said...

väldans bra alltihop!

24 mars 2011 kl. 17:07  
Blogger aequinoxia said...

*tummen upp*

Ställ upp till val så ska jag rösta på dig. :-)

25 mars 2011 kl. 17:18  
Blogger En Lisa... said...

Ja, bra! Jag röstar på ditt parti!

28 mars 2011 kl. 11:49  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker