onsdag, september 22, 2010

På tal om nåt helt annat

Gullgossens mamma skriver om nåt som jag själv upptäckt men förträngt. Om man gillar "Vi gillar olika" på facebook så dyker ens bild upp på Aftonbladet för alla man är fb-vän med. Detta är ett för mig ganska nytt fenomen, att allt man gör på nätet kan länkas ihop. I detta fall helt harmlöst, men tro mig, det kan vara värre.

En dag satt jag i godan ro och surfade på Expressen. I mariginalen till höger fanns bilder på några fb-vänner som hade gjort inlägg i kommentarsfält på Expressen. En av dem (en ytlig bekant på jobbet, nyligen frånskild småbarnsförälder) hade kommenterat i en artikel om svenskarna sexvanor, trekanter tror jag det var närmare bestämt. Jag kunde såklart inte låta bli att kolla. Det visade sig att personen i fråga hade skrivit en kommentar med pseudonym, men kommentarena var ganska få och det var inte svårt att lura ut vilken av dem som var skriven av min fb-vän. The horror!

Som ni förstår öppnar det här för helt nya och lömska möjligheter att göra bort sig för tid och evighet.

Etiketter: ,

eXTReMe Tracker