måndag, maj 17, 2010

Omöjlig ekvation?

Vaknade upp i ett dammigt stökigt hem. 20 grader varmt och sol! Glad bebis! Man ska alltså njuta av livet.
Loggade in på banken, fick psykbryt. Internetbanken är ful, dum och gömmer räkningarna. Tittade ut i trädgården, över ett hav av gula maskrosor. Man kanske skulle köra lite mindfulness idag?
Så nu sitter jag och äter köttfärssås och spagetti med ena handen, ammande barn med andra. Detta skapar kladd (bara jag, inte bebisen), men eftersom jag lever i nuet och har tvättmaskin så går ekvationen ihop. Heja!

Etiketter: ,

2 Comments:

Anonymous Matti said...

Låter förbaskat trevligt ändå, på sitt krumma sätt.

Här är förresten ett recept på maskrospesto som jag snappade upp på facebook:

1 liter maskrosblad, 1 vitlöksklyfta (skalad, hackad), 1 dl lagrad ost (riven), 1/2 dl pumpakärnor (eller mer), 1 citron (saften+skalet rivet), 1/2 tsk salt, 1 krm svartpeppar, 1 dl rapsolja (eller annan olja med neutral smak). Skölj och torka maskrosbladen, lägg allt utom oljan i en skål och mixa ihop, ringla ner oljan medan du mixar. Klart!

Har inte testat än. Men det ser rätt intressant ut, visst?

18 maj 2010 kl. 23:30  
Blogger Tudorienne said...

Ja mycket!

Visst var det förbaskat trevligt!
Och ibland får man för sig saker som att det ska vara städat och snyggt, ja jag vet inte...

19 maj 2010 kl. 11:32  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker