fredag, november 27, 2009

Det har varit en sån där morgon

Tja, det började väl igår kväll. Med att jag inte gick och lade mig. S var inte hemma men det var inte det att jag väntade på henne direkt, även om det är lite svårt att avsluta dagen utan att ha fått rapportera av sina öden och äventyr.

Nej jag rev tapeter på två väggar i rummet som ska börja renoveras i helgen. Två säckar med skräp blev det. Och så skypade jag med syrran i en timme. Också det välbehövligt, tror inte det har hänt på flera månader. Sen var klockan massor. Och så kom S hem och då blev det ju lite prat.

Så imorse. Jag borde stigit upp 06, men det blev först 40 minuter senare. Jag har jour och upptäckte när jag kollade mailen att jag fått något som jag skulle åtgärdat vid elva igår kväll. De borde ha ringt mig, men det kändes ändå sådär. Och istället för att snickra ihop en bra rapport blev det till att åtgärda. Stressa fram en halvdan rapport. Duscha. Iväg. Fick skjuts till stationen av S. (Tack!)

Men sen måste jag säga att jag är rätt bra på att koppla av och inse vad som är viktigt och fokusera på det. Idag är det prio på att köpa hyacinter, amaryllis, en krans till ytterdörren (Just det!) och åka hem och mysa järnet, som man sa förr. Det är viktigt att kunna fokusera på rätt saker, priorietera det som är viktigt. Jag är så glad att det funkar för mig.

Etiketter: , ,

eXTReMe Tracker