lördag, november 21, 2009

Avkortad lista

1. Hur gammal är du om fem år?
Snart 41. Svårt att tänka sig in i hur det kommer kännas att vara 40-taggare.

2. Vem var den senaste du träffade?
Frun är här. Och ena katten.

3. Hur lång är du?
165 cm.

4. Vilken var den senaste film du såg?
Shrink. Jäkligt bra film, på filmfestivalen förra veckan.

5. Vem ringde du senast?
Min fru. Igår.

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem?
"Golv lagt, en list uppe! Ha en fin kväll!" + bild på rummet i undervåningen. Till syrran som är på romantisk weekend med mannen och hade skickat ett mms från grekisk restaurang.

7. Vad är dagens planer?
Vi har ett avsnitt Arge Snickarn att beta av!

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Ringa. Ingen ringskräck här inte.

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda?
Gifta.

10. När såg du senast din mamma?
Allhelgonahelgen, hemma hos dem.

11. Vilken ögonfärg har du?
Blå.

12. När vaknade du idag?
Klockan åtta.

13. Har du någon gång hittat en katt?
Nej, hittar man verkligen katter?

14. Vilken är din favoritplats?
Hemma hos oss!

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Här i närheten.

17. Vad skrämde dig som barn?
Krig och kärnkraft.

18. Vem fick dig att skratta senast?
Det var nog ett klipp på brorsans fb-sida igår, då tokskrattade jag. Sen skrattar jag åt S nån gång per dag när hon gör nåt kul.

19. Är du för ung för att äga vinylskivor?
Nej. Och för fösta gången på länge bor de hemma hos mig!

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Både och.

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Med.

22. Hur många kuddar har du i sängen?
Två, varav jag använder en.

23. Har du någon gång spytt på fyllan?
Nej aldrig.

24. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota.

25. Är du social?
Japp.

26. Vilken är din favoritglass?
Half baked.

27. Vad skulle du göra om du vann en miljon?
Inte mycket. Drömvinsten däremot, då skulle det bli fart på gumman.

28. Tycker du om kinamat?
Ja men det finns mycket som är ännu godare.

29. Tycker du om kaffe?
Ja, men tyvärr har jag svårt för koffein.

30. Vad dricker du till frukost?
Te. Grönt te som har lite mindre tein.

31. Sover du på någon särskild sida?
Nej på båda.

32. Kan du spela poker?
Nope.

34. Är du en beroendemänniska?
Nej.

35. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Jag har träffat flera stycken, till och med en som är född samma år.

36. Vill du ha barn?
Okejrå.

37. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska är väl det enda jag kan rätt bra. Annars en del tyska, lite franska och italienska och lite lite isländska.

38. Har du någonsin åkt ambulans?
Nej.

39. Föredrar du havet eller en pool?
Hav.

40. Vad spenderar du helst pengar på?
Mat.

41. Äger du dyra smycken?
Ja vigselringen!

42. Vad var det senaste du stoppade i munnen?
Te och knäckebröd med julskinka! Life is good!

43. Vem är den roligaste människan du känner?
Oj vad svårt. Barn är ju ganska roliga. Men ett tag hade jag en kollega som var extremt skrattframkallande. Eller, det var flera stycken. Men nu rör jag mig i en mer sansad omgivning. Men det går bra det med.

44. Välj ett ärr på din kropp?
Jag tog bort en fläck på ett bröst en gång. Jag brukade säga till folk att jag mött en yxmördare i Gamla stan när folk frågade vad det var ifrån. Det här var på 90-talet.

45. Vad har du för ringsignal?
Det är nog Ericssons standard, men en speciell när S ringer.

46. Har du kvar klädesplagg sen du var liten?
Jag tror det ligger nåt i nån låda här nånstans...

47. Flirtar du mycket?
Nej riktigt, riktigt sällan. Senast med S, innan vi blev ihop.

50. Har du fått fortkörningsböter?
Nej aldrig.

52. Läser du dagstidningen?
Just nu har mitt jobb vänligheten att skicka både SvD och DN till mig.

53. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej inte jag, men S fick en prenumeration på tidningen Språk när hon fyllde år.

57. När var du i kyrkan senast?
På bröllop i september.

58. Vad ska du göra nu?
Försöka övertala S att inte gå ned i undervåningen utan stanna här och kolla Arge Snickan med mig. Misslyckades med detta. Hon hann före.

Etiketter:

eXTReMe Tracker