torsdag, augusti 20, 2009

Bloggfrågor

1 - Hur länge har du bloggat?
Sedan april 2006.

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?
Att det varierade väldigt, allt från temabloggar till rena helt anonyma dagböcker.

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
De första jag följde var nog på Andedräkt.

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Lite töntigt att skriva på engelska.

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Det är nog 30-40 stycken.

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Nästan bara dagboksbloggar.

7 - Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Festa mysa maila och jag har inte jättemycket gemensamt, men den har jag haft kul när jag läst.

8 - Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Huset i Öster. Där blir det massor gjort.

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Det uppskattas enormt!

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Antagligen.

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Tja jag löser det med att nästan aldrig blogga.

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Alltför personliga saker, i alla fall inte i klartext.

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Inte.

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Ja det tror jag, en hel del

15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Ja och det är något av det bästa som hänt. Jag gifte mig med en av dem.

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Ja.

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar
Nej.

18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Ja.

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Det är det med att man ibland egentligen inte vill visa upp sitt inre för folk som vet vem man är.

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Ja.

21 - Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
Den som vill ska svara! Det är kul!
eXTReMe Tracker