söndag, juni 28, 2009

Gôtt

En av många, många uppsidor med nya jobbet (vik fram till årssiftet, måste påminna mig om det ibland så att jag inte blir för ledsen om det skulle vara allt det blir) är att jag har en hemdator. En sån som man lätt har med sig i sängen. Vilken trevlig bonus, för mig som annars sitter vid en stationär. Jag gillar stationär annars, men det är svårt att blogga i sängen.

Så nu kan man läsa bloggar, dricka te och läsa nyheter och roa sig, utan att behöva lämna bingen! Det är livskvalitet.

Jag börjar känna mig förkyld. Det är konstigt och inte så lägligt eftersom det ska bli supervarmt i dag med och då måste man bada. Men eftersom jag är vuxen finns det ingen som kan förbjuda mig att bada trots eventuell förkylning. Bada is the shit.

Igår var jag gräsänka eftersom sambon var ute på nån slags möhippa. Jag hade som plan att ringa runt till några kompisar och tjôta lite i telefon. Men då blev jag istället inbjuden till den första vännen jag ringde. Så då drog jag dit, förvånad över hur spontan man ändå kan vara trots att jag bor i storstan och är typ medelålders. Spontana visiter ger sommarkänsla på nåt sätt.

Har bokat flyg till New York. Honeyweeek. Livet leker, det måste jag nog säga.

Etiketter: , , , , , ,

eXTReMe Tracker