fredag, juni 05, 2009

En krona rikare

Jag plockar upp mynt från gatan. Inte för att jag är så fattig, snål eller girig så att jag tycker att 50 öre klirrar till i kassan, det är mer en princip. Man tar upp slantar man hittar för att det är lyckoslantar. I morse när jag gick till tåget låg det en 50-öring på marken. Först gick jag förbi några steg, men sen gick jag tillbaka och tog upp den. 50 öre, en princip som sagt. Man går inte förbi nåt av värde.

Men det händer ju väldigt sällan att det ligger pengar slängt på marken. Så döm om min förvåning när jag klev av tåget och det på perrongen bland hundratals människor låg ännu en 50-öring. Jag plockade upp den med såklart. Ka-sching, en spänn rikare!

Men mest säger jag som Phebe i Vänner, "What is up with the universe?"

Etiketter:

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

jag vet,
2009 är DITT ÅR!!!

Kram Stina

5 juni 2009 kl. 23:35  
Blogger Ke.Li said...

Och snart kommer skatteåterbäringen!

8 juni 2009 kl. 13:23  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker