måndag, mars 30, 2009

Detta har hänt

Man tror det knappt, men det är sant. Det är så att jag gör min egen müsli, som såklart är supergod. Det är bara frön, nötter och kryddor i den. Dvs pumpafrökärnor, solrosfrön,linfrön. Hackade nötter av alla de slag. Kokosflingor. Kanel och massor med kardemumma. Linfrön fastnar i tandköttet, och hamnar i handfatet när man borstar tänderna. Så, jag antar att det var ganska naturligt att jag igår när jag städade badrummet upptäckte två små gröna hjärtblad på en tunn drygt 5 cm lång grodd, under handfatsproppen.

Etiketter: ,

1 Comments:

Anonymous Miljas said...

Börjar dagen med ett skratt, tack!

Annars är det ju ett rätt listigt ställe att driva upp små plantor på. Skulle kanske till och med platsa som tips i "Första hjälpen för desperata kattägare" om någon sådan handbok fanns, under kapitlet "Så lyckas du behålla dina gröna växter (mer än en kvart)".

31 mars 2009 kl. 07:26  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker