lördag, maj 31, 2008

Lördag på Möllan

Strålande sol och jag och S drar runt på Möllan (säger man så?) i Malmö. Hur jävla fint som helst. Fika här, en drink där.

Det är som att vara utomlands. Malmö Folkets park, varför har ingen berätta om det innan? Möllevångstorget. S gamla ställen hon varit på och bott på. Små politiska, kronofogdedrabbade caféer. Sveriges bästa falafel, ever.

Och så gamla S-vänner. Och snack om politik i timmarna fyra. Rödvin på bakgård. Don't cry for me.

Etiketter: , , ,

4 Comments:

Blogger Ke.Li said...

Hallå!
Jag har prisat Malmös Folkets Park sedan 2004 (2005). Det var ju där Slarvan hade oremen runbt halsen, remember?!

31 maj 2008 kl. 21:19  
Blogger Ke.Li said...

Jag tänker så mycket på dig!
All kärlek till Dig från Mig!

1 juni 2008 kl. 00:14  
Blogger Tudorienne said...

Tack gulle!

Ormen runt halsen, det visste jag inte att det var här - borde jag ha kommit ihåg! Fantastiskt ställe hur som helst!

1 juni 2008 kl. 00:28  
Blogger Barnets mamma said...

Ja, man säger Möllan. Möllan med omnejd är UNDERBART! Det är mitt andra hem. Ångrar många gånger att jag flyttade därifrån. Det finns inget som Möllan. Inte i Sverige i alla fall!

3 juni 2008 kl. 11:16  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker