fredag, maj 09, 2008

Freaky friday

Ah fredag. Det har visserligen gått snabbt, men ändå - äntligen. Jag hade ett dunderupplägg på dagen; inte mycket att göra på jobbet, lunch med kompis på stan och middag (som blev grillpicnic) med vänner i Farliga Farsta efter jobbet.

Dess emellan fredagsfika på balkong på jobbet där roliga Mika-kopian underhöll med sitt senaste datingskvaller. Killen har inga sociala hämningar.

Sen har jag satt ett rejält avtryck i mänskligheten kan jag säga. Tog tåget för att åka Farsta och det var varmt, knökfullt och svettigt denna härliga varma vårdag. Jag lyckades få en sittplats i vagnen och eftersom jag är God & Tänkande så såg jag mig om i fall det fanns någon gammal eller gravid människa i närheten som behövde platsen bättre än mig. Snällt, men mycket mycket vanskligt.

Jag fick syn på en människa som jag tyckte såg rätt gammal ut och frågade om hon ville sitta. Det landade inte så bra där. "Ser jag så gammal ut!" sa hon och kunde inte släppa denna förolämpning på flera stationer, fast hennes väninna gjorde ett drygt jobb att försöka släta över.

1 Comments:

Blogger Pia said...

Jag tycker det är grymt otacksamt och ouppfostrat att ha mage att bli förolämpad när någon är omtänksam nog att vilja erbjuda en sittplats. Skäms på tanten!

10 maj 2008 kl. 12:46  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker