måndag, maj 12, 2008

Escape

Okej det här är nog det värsta i sitt slag hittills när det gäller pinsamma samtal till IT-support. Jag sväljer skammen och måste dela med mig. Folk får säga vad de vill, jag bjussar på det här.

Helt plötsligt funkade ingenting här. Eller, allting började kännas väldigt märkligt och slutade fungera. Så jag startade om och eftersom ingenting ändrades så ringde jag IT-supporten. He he lär de ha nåt att garva åt på fikarasten? Herrejävlar. Jag beskrev mitt problem och it-killen medgav att det lät väldigt udda. Och kopplade upp sig. "Hur har du det med tangentbordet?" frågar han. "Kan det vara nån tangent som har hakat upp sig?"

Mmm, det kan det. Escepe-knappen. Den hade fastnat under skärmen.

Ha aldrig escape-knappen intryckt hela tiden samtidigt som ni försöker få livet att fungera i övrigt. <-- Fint sagt! Det kan man brodera på en kudde och lägga i soffan. Shit, vilken livsvisdom det blev av detta!

2 Comments:

Blogger Unknown said...

Fniss! Liknande har hänt mig. :) Vi är säkert långt ifrån ensamma om att ha upplevt detta irriterande fenomen.

12 maj 2008 kl. 18:03  
Anonymous Anonym said...

Det känns alltid som en lättnad när data-duktiga personer gör sånt!
tycker gamla Ma

12 maj 2008 kl. 21:19  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker