torsdag, april 03, 2008

Jo men jag trivs

Jobbet, vid kaffeautomaten i lunchrummet. Jag scorar min första kopp kaffe för dagen och spelar normal med en totalt meningslös kommentar, sånt som kallas "kallprat".

Jag: Det är redan torsdag. Vad fort det går.
Kollega: Det är alltid torsdag.

Sen går jag iväg mot mitt rum, men hejdar mig halvvägs och går tillbaka och sätter mig med de andra och pratar lite, för det gör man när man är normal.

En annan kollega: Är inte Mugabe den mest värdelösa diktatorn nånsin? Rigga ett val som han sen förlorar.

Jag gillar när man kan prata politik på fikarasterna och inte bara en massa "kallprat".

Etiketter: ,

1 Comments:

Blogger Ribbolita said...

Bra att du gick tillbaka och SKÖNT att du verkar ha i vart fall en intressant kollega!

3 april 2008 kl. 17:33  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker