onsdag, februari 27, 2008

Livet just nu

Jag har sett min älsklings-tvserie, den 24 avsnitt långa underbara Matador två gånger i rad nu i vinter. Nu är det stopp. Men jag saknar det, när jag kommer hem från jobbet och behöver koppla av och känna lite värme är Matador det perfekta.

Nåt som inte är perfekt är livet. Har frusit på jobbet måndag, tisdag och onsdag. Why? Varför är det inte varmt nog/varför har jag inte på mig ordentligt?

Igår tränade jag, sen åkte jag direkt till en körövning med en kör jag kanske (inte) ska börja i. Fick major flashbacks från min ungdomstid. Då sjöng jag i en mycket bra kör i min hemstad. Det är några av de ljusa minnena från en annars väldigt jobbig period i mitt liv, gymnasietiden. Jag var duktig på det där med sång och musik då. Minnena kom tillbaka och gjorde mig rätt mjuk inombords.

Men - jag känner att det där inte kommer funka. Jag kommer inte orka köra träning-kör i ett sträck och komma hem halv tio. Och så är det inte alls rätt kör för mig, men de var så himla snälla och vänliga och välkomnande.

Sen när jag kom hem skulle jag kolla på House som jag spelade in. Men min j-a video sackar efter i tidsinställnignen så jag missade de sista minuterna. Fatta!

Vilkte gjorde att jag började ta tag i det här med torrents på allvar. Vilket gör att problemet med för liten hårddisk och för lite ramminne och för långsam upp koppling känns mer akut än vad jag egenltligen orkar med.

Och varför är jag så hungrig på kvällarna?

En fråga som jag faktiskt har svaret på idag är varför jag är så trött. Det är för att jag gick och lade mig för sent igår. Även om jag flexade en timme i morse (bra gjort!) så hjälpte det inte helt.

Så jag ska nog lägga mig nu. Livet innehåller för många frågor just nu om både stort och smått. Men, jag är inställd på att kämpa.
eXTReMe Tracker