torsdag, december 27, 2007

Home sweet home

Tillbaka hemma oj oj oj så skönt. Jag har haft mulitkul och megamysigt, men att stiga in - nej släpa sig och sin mastodontpackning över tröskeln i sitt hem (som inte heller detta år brunnit upp eller blivit rånat under tiden jag varit borta) - det är fantastiskt.

Och nu är allt uppackat och bortstuvat och klart och här sitter jag vid datorn som om inget hade hänt. Så skönt att ha allt det där gjort. Jag har nämligen ett oslagbart knep när det gäller att få uppackat efter en resa, trots att man är jätttetrött, snuvig och omotiverad till att ta tag i nånting alls; man gör det ändå! Funkar förvånansvärt bra och sen är det gjort. Jag brukar prata i telefon samtidigt. Ringa runt till familjen och berätta att jag kommit fram. Vi gör så i min famlj, det tycker jag är både trevligt och praktiskt. När man kommit fram dit man skulle, hör man av sig och berättar det. Så slipper man fundera på om det är min famlj som omkommit på en eller annan riksväg som kvällstidning.se så idogt basunerar ut.

Här har jag nu vintoddy (för det säger mamma är bra mot förkylning), ischoklad och Ital Skurks "Fira jul i fred deluxe". Julstämning, it goes on and on.

Etiketter:

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Å, det låter mysigt. Vi eftermyser också o städar, plockar undan, identifierar glömda saker, äter rester osv. ha det kram G

27 december 2007 kl. 23:02  
Blogger Fam Leijon said...

Gott nytt år på dig!

28 december 2007 kl. 11:44  
Blogger Tudorienne said...

Tack detsamma! :-)

28 december 2007 kl. 12:08  

Skicka en kommentar

<< Home

eXTReMe Tracker