fredag, december 28, 2007

2007

1.Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag hade ett brejk från en vän. Plus att jag gick en medial-kurs. Och så låg jag på sjukhus och blev opererad.

2.Höll du några av dina nyårslöften?
Ja, jag föresatte mig att jag skulle läsa böcker det här året och det har jag gjort. Så jag borde blogga om det snarast också.

3.Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja. Med stor risk för att jag glömmer nån* så födde C lilla Klara. Och A fick Leo.

* Ja men snälla! En annan A fick Max.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej inte nära, men en f d kollega gick bort och det kändes väldigt tungt. Väljer att inte tänka så mycket på det för det är hemskt.

5.Vilka länder besökte du?
Grekland, Frankrike, Danmark, England. Shit, det har varit ännu ett superbra rese-år!

6. Är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008?
Tja, ett förhållande. Och ett nytt jobb. Högre lön.

7. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas?
Inget utöver de jag alltid minns, typ min födelsedag.

8. Vad var din största framgång 2007?
Jag hade nog ingen stor framgång.

9. Största misstaget?
Inget jättemisstag heller, hade kanske behövt följa min känsla lite mer när det gäller kompisar.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej väldigt frisk har jag varit.

11. Bästa köpet?
Har knappt köpt nåt. Skulle vara biljetten till London kanske.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Att spara tror jag. Och resor.

13.Gjorde någonting dig riktigt glad?
Min familj, syskonbarnen.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007?
För mig har det varit ett riktigt svagt musik-år, tyvärr. Jag har knappt upptäckt nåt nytt och jag har inte skaffat nån ny musik. Men det jag fick upp ögonen för var Mika och ”Relax” spelade jag en del, så det blir väl den kanske. Även om den som sagt får mig att tänka mer på 2003.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare tror jag. Bitvis är jag ju galen (arg, ledsen), men jag är rätt säker på att den bakomliggande trenden pekar uppåt.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Festat. Och lyssnat på mitt inre. Mediterat, typ.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Deppat. Och ignorerat min magkänsla.

18. Hur tillbringade/tillbringar du julen 2007?
Med min ursprungsfamilj.

19. Blev du kär i år?
Nej.

20. Favoritprogram på TV?
House och Medium.

21. Bästa boken du läst i år?
Jag har som sagt läst många. Tror ”Pölsan” av Torgny Lindgren är en vinnare, jämsides med Alastair Campbells ”The Blair Years”

22. Största musikaliska upptäckten?
Mika. Och nu på slutet Celtic woman.

23. Något du önskade dig och fick?
Boken Leonardo da Vinci en mästares liv och verk.


24. Något du önskade dig men inte fick?

Ett nytt jobb. Fan!

25. Vad gjorde du på din födelsedag 2007?
Hade en mysig dag hemma och middag med vänner.

26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ett bättre jobb och högre lön.

27.Vad fick dig att må bra?
Min familj och kompisar. Insikterna.

28. Vilken kändis var du mest sugen på?
Jo Frost och den här killen som Bondhustrun nämner, han från ”Walk the line” Herregud!

29. Vem saknade du?
Inte nån så värst mycket.

30. De bästa nya människorna du träffade?
Tror inte jag träffade nån ny. Kan det verkligen stämma?
eXTReMe Tracker