måndag, oktober 22, 2007

Life on earth vecka 43.

Jag tragglar på med min JC Oates-roman (på engelska) men skulle gärna vilja gå vidare till nåt nytt. Jag har mycket på min framtidslista. Veckan är nu 43. Jag räknar inte ned ännu, men har börjat se min ekonomi fram till jul. Det ska nog ordna sig.

Helgen var fin. Jag tillbringade den på Södermalm, Kallhäll och hemma. Är glad för de vänner jag har som man kan diskutera film, musik, politik, litteratur, samhället med. Å vad skönt det är att känna sådana människor.

När jag kommer hem ska jag roa mig med det senaste - noga utvalda avsnitt av SATC*, bara de som känns allra mest kul att se i kronologisk ordning.

Nu ska jag dricka mitt koffeinfria kaffe och innan jag går hem eventuellt dyka ned i ett fakturaskåp och göra en fantastisk insats, som ingen annan ids göra. Faktiskt - det kom ett mail från en annan avdelning som ville ha lite statistik på en tjänst vi andvänder - och två personer som skulle kunna göra detta bara "Näe det är för jobbigt." Så det blir nog så att jag gör det. (Tyvärr är de två avlönade med skattemedel.)

Annars vill jag ta tag i det här med julklappar. De är inte alls till bara för barnen. Jag har omåttligt kul när jag planerar vad barnen ska få av mig.



* = Sex And The City, en av världens bästa tv-serier genom tiderna.

Etiketter:

eXTReMe Tracker