måndag, oktober 15, 2007

The Ups and the Downs

Hela vägen hem på tunnelbanan hade jag cancer. I ena njuren, den högra. Det är svårt att säga just nu vad mitt ryggonda kommer sig av. Tanken slog mig att det kanske inte är träningsvärk/muskelsträckning utan en njure som har pajat?! Svårt för mig att avgöra som sagt. Jag får vänta tills senare i veckan och förhoppningsvis finns inte symptomet kvar då. Annars får jag väl gå till doktorn.

(Jag är annars inte en sån som brukar fundera i banor av allvarliga sjukdomar, det finns det andra som är betydligt bättre på.)

Det är jämngrått. Jag åker hem. Jag ska ha tvättstugan. Det hade jag förra måndan med och den tvättade tvätten ligger kvar i ena soffan. Det är måndag, det är inget på tv. (Det är för övrigt bara nåt på tv på tisdagar när det är House.) Lägenheten har inte blivit städad i helgen och jag har ingen energi att göra det ikväll heller. Jag kunde känna mig lyckligare med andra ord!

Men å andra sidan! Jag ska äta soppa och en god smörgås. Dricka te och tända ljus. Och jag köpte hem det som måste vara det allra bästa mot höstmörkret (jag har provsmakat) - Walkers Stem Ginger Shortbread. Halleluja. Så jävla gott, ni hajar inte.

Plus att jag läste helgens DIego (Dagens industris bilaga, som är skitbra.) Där fick jag de här helt oemotståndliga internettipsen!
Twittervision och Blogger Play.
Det kan nog bli nåt av den här kvällen också, om jag bara försöker.

Etiketter: ,

eXTReMe Tracker