fredag, oktober 19, 2007

På drift - smitande hit och dit

I morse smet jag lite från min värld. Jobbet. Jag tog en promenad. En ganska lång, trots att det bara rörde sig om att gå upp och ned för en gata. Det var en lång gata. Och så köpte jag lite frukost på ett café som jag tog med mig. Mysigt. Vädret är kasst, men det kanske kan bli bättre.

Ibland undrar jag (speciellt den här veckan har jag funderat) vart min så kallade kompass pekar. Vart det är jag är på väg. Jag fattar inte. Men, det visar sig väl. Jag är rejält trött i alla fall, har inte lyckats åtgärda det ännu. Men nu är det ju helg.

Jag hade sett fram emot att bara smita hem till ett skönt fredagsmys hemma för mig självefter jobbet. Men det blir nog att jag går ut en sväng med en gammal kompis. Umgås med människor måste gå före att vara lat, har jag bestämt. Så så får det bli. Det är ju alltid trevligare också.
eXTReMe Tracker