onsdag, september 05, 2007

Irritation

I dag började det med att jag blev irriterad på en person på nätet som uttalade sig om nåt som han inte vet nåt om. Det var förvånansvärt svårt att släppa.

Sen har jag varit på powerpoint-kurs. Fast jag borde vetat bättre. Pp är inte nåt program som inte går att lära sig om man sitter och fixar lite själv. Jag var ute efter lite finlir. Men, men jag skyllde mig själv. Fast sen blev jag upprörd igen. Det var när kursledaren berättade hur man kan söka på bilder på nätet. Google bildsök, så himla fiffigt va! Ja och så tar man bara en bild som passar och lägger in den och sen åker man ut i verkligeheten och håller en presentation. Jag spelade dum och frågade "Hur vet man om man får lov att använda bilden?"
"Om man får?" sa läraren. Man får väl använda allt som finns på nätet?

Jag är seriös, hon sa exakt så.

Jag är benägen att hålla med M när han sa att vår organsiation är en underavdelning till Samhall. Han känner så ibland.

Nu ska jag äta en av mina fantastiska matlådor.

Etiketter: ,

eXTReMe Tracker